REGULAMIN APTEKI INTERNETOWEJ WWW.CENTRUM-APTEKA.PL obowiązujący od 10.09.2024
I. DEFINICJE:
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
1. Sprzedający – Pan Klaudiusz Such prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą Klaudiusz Such CENTRUM Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej, pod adresem: ul. Krakowska 10, 39-200 Dębica, zgodnie z wpisem do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej RP nadzorowanej Ministerstwo Technologii i Rozwoju, NIP: 8721000810, REGON 850308145, tel. kontaktowy 14 670 34 02, codziennie w Dni robocze w godzinach 10-18, w soboty 10-14, (opłata za połączenie wg taryfy operatora, z usług którego korzysta Użytkownik), email: bok@centrum-apteka.pl; Sprzedający posiada zezwolenie Wojewódzkiego Inspektoratu Farmaceutycznego nr FATA-9211-GM-14/11/94 na prowadzenie apteki ogólnodostępnej, skan zezwolenia znajduje się na stronie Apteki internetowej w zakładce "Zezwolenie na prowadzenie apteki";
2. Apteka internetowa – platforma internetowa prowadzona przez Sprzedającego w j. polskim pod adresem URL: www.centrum-apteka.pl umożliwiająca zawieranie Umów sprzedaży;
3. Zamawiający – osoba fizyczna mająca ukończone 18. lat posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, w tym Konsument-Przedsiębiorca, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, dokonująca Zamówienia w ramach Apteki internetowej;
4. Użytkownik – każda osoba korzystająca z Apteki internetowej;
5. Produkt lub Produkty – produkty ziołowe, witaminy i minerały, suplementy diety, produkty lecznicze wydawane bez przepisu lekarza, o których mowa w Prawie farmaceutycznym oraz inne produkty oferowane przez Sprzedającego do sprzedaży detalicznej w Aptece internetowej;
6. Strona Produktu – pojedyncza podstrona w Aptece internetowej, na której przedstawione są szczegółowe informacje na temat Produktu;
7. Cena - cena brutto Produkt umieszczona obok informacji o Produkcie, nie uwzględniająca jednak kosztów dostarczenia Produktu do Zamawiającego, a także ewentualnych dodatkowych kosztów, których poniesienie zaakceptował Zamawiający
8. Zamówienie – oświadczenie woli złożone przez Zamawiającego za pośrednictwem Apteki internetowej wskazujące Produkt lub zestaw Produktów określonych do realizacji przez Zamawiającego, zgodnie z niniejszym Regulaminem;
9. Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedającym, a Zamawiającym, z wykorzystaniem Apteki internetowej, a w przypadku, gdy Zamawiającym jest Konsument umowa sprzedaży zawierana na odległość w rozumieniu przepisów Ustawy konsumenckiej;
10. Punkt odbioru – jedna ze stacjonarnych aptek ogólnodostępnych prowadzonych przez Sprzedającego, w której możliwy jest osobisty odbiór Zamówienia w godzinach otwarcia wybranej przez Zamawiającego apteki ogólnodostępnej, po uprzednim uzgodnieniu ze Sprzedającym dokładnego terminu odbioru. Lista aptek ogólnodostępnych wraz z danymi adresowymi i kontaktowymi znajduje się w zakładce Kontakt;
11. Konto - narzędzie dostępne w systemie Apteki internetowej po wprowadzeniu adresu e-mail i Hasła, umożliwiające m.in. śledzenie na stronie Apteki internetowej etapów realizacji Zamówienia, przeglądanie historii Zamówień, edycję danych Zamawiającego oraz zmianę hasła, zmianę i poprawianie danych osobowych, itp.;
12. Login – adres e-mail wskazany przez Użytkownika podczas rejestracji w Aptece internetowej, wymagany wraz z Hasłem do założenia Konta;
13. Hasło - ciąg znaków liter, cyfr lub innych wybranych przez Użytkownika podczas rejestracji Konta, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta;
14. Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, zgodnie z definicją zawartą w art. 22(1) Kodeksu cywilnego;
15. Konsument-Przedsiębiorca - osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zawierająca Umowę sprzedaży związaną bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową, lecz nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
16. Kodeks cywilny - ustawa z dnia 24 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t. jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 1360. z późn. zm.);
17. Prawo farmaceutyczne - ustawa z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (t. jedn. Dz. U. 2022r., poz. 2301. z późn. zm.);
18. Rozporządzenie w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych – Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2015 r. w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych (Dz. U. z 2015 r. poz. 481.);
19. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 344. z późn. zm.);
20. Ustawa konsumencka – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (t. jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 287. z późn. zm.);
21. Kodeks dobrych praktyk - zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art. 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku (t. jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 2070. z późn. zm.);
22. Regulamin - niniejszy regulamin Apteki internetowej.
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE:
1. Złożenie Zamówienia na Produkty oferowane przez Aptekę internetową i realizacja Zamówień odbywa się na podstawie niniejszego Regulaminu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8. Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Liczba oferowanych Produktów objętych promocją lub podlegających wyprzedaży może być ograniczona przez Sprzedającego np. czasowo lub ilościowo. O wszelkich ograniczeniach Sprzedający będzie informować w Aptece internetowej. Realizacja Zamówień na takie Produkty odbywa się w kolejności, w jakiej zostały one złożone przez Zamawiających, aż do wyczerpania zapasów. Promocje nie łączą się, chyba że co innego wynika z zasad danej promocji lub wyprzedaży.
3. Informacje podane w Aptece internetowej (w szczególności dotyczące Cen Produktów) nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, stanowią one jedynie zaproszenie do składania ofert określone w art. 71 Kodeksu cywilnego.
4. Wszystkie podane na stronie Apteki internetowej Ceny są wyrażone w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
5. Informacje podane w opisach Produktów mają wyłącznie charakter informacyjny i identyfikacyjny, służą wyłącznie celom poglądowym i nie stanowią reklamy w rozumieniu art. 52 i n. Prawa farmaceutycznego. Informacje publikowane na stronie Apteki internetowej nie stanowią porad o charakterze medycznym. Treści tam zawarte nie mogą być traktowane jako specjalistyczne informacje i porady medyczne lub farmaceutyczne, ani jako forma diagnozy lub zalecenia w zakresie leczenia; nie zastępują badań lekarskich ani konsultacji z lekarzem. Przed użyciem danego Produktu, Zamawiający zobowiązany jest zapoznać się z treścią ulotki dołączonej do Produktu zawierającą przeciwwskazania, informacje dotyczące działań niepożądanych i dawkowania, informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego, bądź też skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany może zagrażać życiu lub zdrowiu.
6. Sprzedający ponosi odpowiedzialność jedynie za skutki użycia zakupionych Produktów użytych zgodnie z ich przeznaczeniem i w sposób określony w informacji producenta dołączonej do Produktu, a także wyłącznie w zakresie określonym przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, w tym określone w Prawie farmaceutycznym.
7. Sprzedający informuje, że za pomocą Apteki internetowej nie prowadzi sprzedaży produktów leczniczych, suplementów diety i innych produktów określonych w art. 72 ust. 5 w związku z art. 87 ust. 2 pkt. 1 Prawa farmaceutycznego (wyroby medyczne, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego), przedsiębiorcom prowadzącym apteki i hurtownie farmaceutyczne, nie są także sprzedawane Produkty, na które wymagane jest uzyskanie zapotrzebowania, o którym mowa w art. w art. 83a. ust. 1. pkt. 2) w zw. z art. 96. ust. 1. Prawa farmaceutycznego, tj. w celu zaopatrzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą.
8. Wszystkie Produkty oferowane w Aptece internetowej są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych i legalnie wprowadzone na rynek polski.
9. Prezentowane w Aptece internetowej opakowania Produktów mają wyłącznie charakter informacyjny. W zależności od aktualnie oferowanych przez producenta Produktów opakowań, mogą się one różnić od umieszczonych na stronie internetowej Apteki Internetowej.
10. Oferta cenowa Produktów w Aptece internetowej może się różnić od oferty apteki ogólnodostępnej.
11. W Aptece internetowej można zawierać jedynie Umowy sprzedaży produktów leczniczych, zgodnie z art. 2. pkt. 32) Prawa farmaceutycznego (tj. takich substancji lub mieszanin substancji przedstawianych jako posiadające właściwości zapobiegania lub leczenia chorób występujących u ludzi lub zwierząt lub podawanych w celu postawienia diagnozy lub w celu przywrócenia, poprawienia lub modyfikacji fizjologicznych funkcji organizmu poprzez działanie farmakologiczne, immunologiczne lub metaboliczne) dostępnych wyłącznie bez przepisu lekarza (recepty).
12. Sprzedający nie realizuje Zamówień na Produkty, dla których wymagane jest uzyskanie zapotrzebowania, o którym mowa w art. 83a. ust. 1. pkt. 2) w zw. z art. 96. ust. 1. Prawa farmaceutycznego. 13. Wszystkie użyte w Aptece internetowej nazwy produktów, marek, znaki graficzne są własnością firm właścicieli tych marek produktów i znaków graficznych.
14. Zabronione jest wykorzystywanie Apteki internetowej lub adresu www.centrum-apteka.pl przez Użytkowników do przesyłania niezamówionej informacji handlowej, tzw. spamu w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także wykorzystywania Apteki internetowej w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Sprzedającego.
15. W celu korzystania z Apteki internetowej Użytkownik powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub innego urządzenia końcowego z dostępem do Internetu i poczty elektronicznej. Korzystanie z Apteki internetowej jest możliwe dla Użytkownika dysponującego następującym wyposażeniem:
a. komputer PC lub inne urządzenie z dostępem do Internetu, np. smartfon, tablet;
b. dostęp do Internetu;
c. przeglądarka internetowa, np. Firefox, Internet Explorer lub Google Chrome lub inna, z włączona obsługą skryptu Java oraz plików cookies;
d. aktywne konto e-mail;
e. włączona obsługa niezbędnych (minimalnych) plików cookies.
16. Bezpośredni kontakt ze Sprzedającym jest możliwy telefonicznie, mailowo lub poprzez formularz kontaktowy dostępny w zakładce KONTAKT na stronie Apteki internetowej. Konsultacja z farmaceutą możliwa jest codziennie w Dni robocze w godzinach 10-18 pod nr tel. 14 670 34 02. Wszelkie dane kontaktowe Sprzedającego podane są w niniejszym Regulaminie oraz w Aptece internetowej. Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem wskazanych w niniejszym ustępie środków porozumiewania na odległość.
17. Sprzedający informuje, że w zakresie Kodeksu dobry praktyk stosuje Kodeks Etyki Aptekarza RP, którego szczegółowa treść dostępna jest pod adresem: http://www.nia.org.pl/kodeks-etyki/
III. USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ:
1. Usługi świadczone drogą elektroniczną na podstawie niniejszego Regulaminu polegają na umożliwieniu Zamawiającym dokonywania zakupów Produktów w Aptece internetowej, w szczególności z wykorzystaniem Konta, a także na udostępnieniu usługi przypomnienia Hasła do Konta, wyszukiwarki Produktów w Aptece internetowej, usługi przesyłania przez Sprzedającego informacji handlowych, marketingowych (newsletter) oraz udostępnieniu usług „Dodaj do ulubionych”, „Powiadom znajomego”, „Dodaj swoją opinię”, „Zapytaj o produkt”, „Powiadom o zmianie ceny”. Usługi te są świadczone 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu i są nieodpłatne dla Użytkowników.
2. Korzystanie z usługi Konta wymaga dokonania przez Użytkownika rejestracji polegającej na podaniu danych osobowych: imię i nazwisko, adres, telefon kontaktowy, ewentualnie inny adres dostawy, Nazwa firmy z adresem i NIP, adres email będący jednocześnie Loginem oraz ustalenia Hasła. Na adres e-mail Użytkownika wskazany w formularzu rejestracyjnym zostanie wysłana wiadomość z prośbą o potwierdzenie chęci dokonania rejestracji. Z chwilą potwierdzenia rejestracji Konta dochodzi do zawarcia umowy dotyczącej prowadzenia Konta pomiędzy Użytkownikiem, a Sprzedającym na warunkach określonych w Regulaminie.
3. Rejestracja Konta jest bezpłatna i dobrowolna. Login i Hasło mają charakter poufny. Użytkownik korzystający z Loginu i Hasła proszony jest o zachowanie tych informacji w poufności. Hasło nie jest znane Sprzedającemu. Użytkownik może posiadać tylko jedno Konto w Aptece internetowej. Konto jest niezbywalne, a Użytkownikowi nie wolno korzystać z Kont innych użytkowników oraz udostępniać innym osobom możliwości korzystania z Konta, w tym Loginu i Hasła. Użytkownik kontaktując się ze Sprzedającym może w każdej chwili zrezygnować z Konta.
4. Usługa przypomnienia Hasła do Konta polega na umożliwieniu Użytkownikowi, który dokonał rejestracji Konta przesłania na wskazany podczas rejestracji Konta adres e-mail linka, który umożliwi mu zmianę dotychczasowe zapomnianego Hasła poprzez utworzenie nowego Hasła.
5. Sprzedający udostępnia także Użytkownikom wyszukiwarkę Produktów dostępnych w Aptece internetowej w celu ułatwienia dokonywania Zamówień na Produkty.
6. Korzystanie z usługi newslettera możliwe jest przez każdego Użytkownika, który wprowadzi swój adres poczty elektronicznej w odpowiednie pole udostępnione przez Sprzedającego na stronie Apteki internetowej lub odhaczy odpowiedni check-box w trakcie rejestracji Konta lub składania Zamówienia. Po przesłaniu poprzez stronę Apteki internetowej adresu poczty elektronicznej Użytkownik otrzymuje wiadomość na wskazany email z potwierdzeniem zapisania się na subskrypcję newslettera. Z chwilą przesłania takiego potwierdzenia subskrypcji newslettera do Użytkownika zostaje zawarta umowa o świadczenie usług drogą pomiędzy Użytkownikiem, a Sprzedającym na warunkach określonych w Regulaminie.
7. Usługa „Dodaj do ulubionych” polega na umożliwieniu Użytkownikowi zapamiętania Produktu jako ulubionego w systemie Apteki internetowej, po to by przy kolejnych wizytach w Aptece internetowej nie było potrzeby jego ponownego wyszukiwania.
8. Usługa „Powiadom znajomego” polega na umożliwieniu Użytkownikowi przesłania wiadomości z aktywnym linkiem do Strony Produktu do wybranej przez Użytkownika osoby. W tym celu Użytkownik w formularzu udostępnionym na Stronie Produktu wskazuje swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail osoby do której chce wysłać wiadomość powiadomienie o Produkcie. Użytkownik nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia od Sprzedającego, ani innych korzyści za skorzystanie z tej usługi.
9. Usługa „Dodaj swoją opinię” umożliwia Użytkownikowi na zamieszczenie subiektywnej opinii o Produkcie na Stronie Produktu, wraz z jego oceną w pięciogwiazdkowej skali. Opinia jest widoczna na Stronie Produktu po jej akceptacji przez Sprzedającego, i weryfikacja czy Użytkownik był klientem Sprzedającego, w tym celu Użytkownik może zostać poproszony o podanie nr Zamówienia. Użytkownik nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia od Sprzedającego, ani innych korzyści za skorzystanie z tej usługi.
10. Usługa „Zapytaj o produkt” polega na umożliwieniu Użytkownikowi przesłania do Sprzedającego poprzez formularz udostępniony przez Sprzedającego na stronie Apteki internetowej zapytania dot. szczegółowych informacji o Produkcie, podając przy tym swoje imię oraz adres e-mail. Sprzedający udziela Użytkownikowi odpowiedzi na złożone przez niego zapytanie najpóźniej w ciągu 7 Dni roboczych od przesłania zapytania przez Użytkownika.
11. Usługa „Powiadom o zmianie ceny” polega na umożliwieniu Użytkownikowi zainteresowanemu danym Produktem, otrzymywania drogą mailową informacji o zmianie Ceny danego Produktu w Aptece internetowej. W tym celu Użytkownik poprzez formularz udostępniony na Stronie Produktu wskazuje adres e-mail, na który chce otrzymywać wiadomość dot. zmianie Ceny Produktu.
12. Każdy z Użytkowników ponosi odpowiedzialność za zamieszczane i udostępniane przez siebie treści poprzez korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedającego.
13. Użytkownicy nie mogą udostępniać i zamieszczać treści, które mogłyby w jakikolwiek sposób naruszać dobra osobiste osób trzecich, czy Sprzedającego, czy też naruszać jakiekolwiek inne prawa osób trzecich, w tym prawa autorskie, prawa własności przemysłowej, tajemnicę przedsiębiorstwa. Zabronione jest także zamieszczanie przez Użytkowników jakichkolwiek treści o charakterze obraźliwym, naruszających dobre obyczaje, przepisy prawne lub normy społeczne, czy też treści zawierające jakiekolwiek dane osobowe osób trzecich bez ich zgody, a także treści o charakterze reklamowym.
14. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną przez Sprzedającego w zakresie Konta, newslettera i pozostałych usług opisanych w niniejszym Regulaminie, zawierana jest na czas nieoznaczony. Użytkownik może w każdym czasie nieodpłatnie wypowiedzieć tę umowę. Wypowiedzenie umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną przez którąkolwiek ze stron, pozostaje to bez wpływu na wykonanie już zawartych Umów sprzedaży, chyba że strony postanowią inaczej.
15. Sprzedający może wypowiedzieć umowę o świadczeniu usług drogą elektroniczną z 14-dniowym terminem wypowiedzenia, jeśli:
a. cel rejestracji lub sposób korzystania z usług jest sprzeczny z zasadami i celem funkcjonowania Apteki internetowej,
b. działalność Użytkownika jest sprzeczna z obowiązującymi normami obyczajowymi, nawołuje do przemocy bądź popełnienia przestępstwa, a także jeśli narusza prawa osób trzecich,
c. Sprzedający otrzymał urzędowe zawiadomienie o bezprawnym charakterze podanych danych Użytkownika lub związanej z nimi działalności,
d. Sprzedający uzyskał wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze podanych danych lub związanej z nimi działalności i uprzednio zawiadomił Zamawiającego o zamiarze uniemożliwienia dostępu do Konta Zamawiającego,
e. Użytkownik dopuszcza się przesyłania niezamówionych informacji handlowych,
f. Użytkownik, w rażący lub uporczywy sposób, narusza postanowienia Regulaminu,
g. podane przez Użytkownika dane adresowe budzą obiektywnie uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności lub zgodności z prawdą, a wątpliwości tych nie udało się usunąć w drodze kontaktu telefonicznego lub za pośrednictwem wiadomości e-mail.
16. Sprzedający dokłada wszelkich starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane działanie Apteki internetowej. W przypadku, gdy usługi lub inne usługi oferowane przez Sprzedającego wskazane w niniejszym Regulaminie np. są z nim niezgodne, nie działają prawidłowo, Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji. Użytkownicy proszeni są o składanie reklamacji w formie elektronicznej na adres e-mail: zamow@centrum-apteka.pl lub w formie pisemnej na adres Sprzedającego. Użytkownicy proszeni są, w celu usprawnienia procesu rozpatrywania reklamacji, o wskazywanie w reklamacji swoich danych osobowych i/lub Loginu, którym posługują się w dostępie do Konta na stronie Apteki internetowej, jeśli mają Konto, oraz do opisania zgłaszanych zastrzeżeń.
17. Reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną rozpatrywane są w terminie do 30 dni od złożenia stosownej reklamacji, ale jeśli reklamacja zostanie złożona przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę – termin na jej rozpatrzenie wynosi 14 od złożenia reklamacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami. O sposobie jej rozpatrzenia Użytkownik zostanie poinformowany przez Sprzedającego drogą mailową.
IV. ZAMÓWIENIE I ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY:
1. Dokonując Zamówienia, Użytkownik może, ale nie musi zarejestrować się w Aptece internetowej i utworzyć Konto Zamawiającego. Dokonywanie Zamówień w Aptece internetowej jest możliwe 24h na dobę, 7 dni w tygodniu, jednak Sprzedający realizuje Zamówienia jedynie w Dni robocze.
2. W celu złożenia Zamówienia w Aptece internetowej Zamawiający proszony jest o dokonanie następujących czynności:
2.1. dokonanie wyboru Produktu, który ma być zakupiony, wybór ilości zamawianego Produktu, ewentualnych innych właściwości Produktu, o ile takie są udostępnione na Stronie Produktu (np. gramatury opakowania, smaku), a następnie kliknięcie w przycisk „Do koszyka”, zaś po wybraniu wszystkich zamawianych Produktów należy kliknąć ikonę koszyka w prawym górnym roku w Aptece internetowej, a potem „Przejdź do zamówienia”;
2.2. następnie Użytkownik powinien wybrać sposób dostawy, sposób płatności, a potem albo podać Login i Hasło i zalogować się na Konto, albo podając wymagane dane osobowe zarejestrować się w Aptece internetowej, albo podać dane osobowe niezbędne dla realizacji Zamówienia bez rejestracji Konta (Kupuję bez rejestracji);
2.3. następnie należy wybrać rodzaj dokumentu sprzedaży (paragon lub faktura VAT), ewentualnie wpisać dane do faktury, potwierdzić pełnoletniość i zapoznanie się z regulaminem, kliknąć w przycisk „Przejdź do podsumowania”.
2.4. po weryfikacji danych i informacji wprowadzonych przez Zamawiającego w celu złożenia Zamówienia kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę”.
3. Wysłanie Zamówienia przez Zamawiającego stanowi ofertę Zamawiającego złożoną Sprzedającemu co do zawarcia Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
4. Zamawiający otrzymuje od Sprzedającego:
4.1. potwierdzenie otrzymania Zamówienia tj. automatycznie generowaną przez system Apteki internetowej wiadomość mailową z podziękowaniem za złożenie zamówienia, zawierająca numer i datę Zamówienia, dane Zamawiającego, opis Produktu (lub odnośnik do opisu na Stronie Produktu w Aptece internetowej), Cenę i pozostałe informacje;
4.2. potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży, tj. wiadomość o temacie „Zamówienie w trakcie realizacji” na wskazany przez Zamawiającego w Zamówieniu adres poczty e-mail. Potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży wysyłane jest po zweryfikowaniu Zamówienia przez Sprzedającego i jego przyjęciu do realizacji. Z chwilą otrzymania ww. potwierdzenia dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży. Umowa sprzedaży zawierana jest w j. polskim.
Warunkiem realizacji Zamówienia jest podanie przez Zamawiającego danych osobowych zgodnie z postanowieniami §2. Rozporządzenia w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych.
5. Sprzedający nie określa minimalnej wartości Zamówienia w Aptece internetowej.
6. Sprzedający zastrzega sobie prawo do odmowy sprzedaży Produktów wycofanych ze sprzedaży lub co do których została wstrzymana sprzedaż na terenie Polski, o każdej takiej sytuacji Zamawiający zostanie niezwłocznie powiadomiony przez Sprzedającego wraz z podaniem przyczyny odmowy zawarcia Umowy sprzedaży.
7.Treści Umów sprzedaży zawieranych przy wykorzystaniu Apteki internetowej są przechowywane przez system informatyczny Apteki internetowej przez okres 3 miesięcy od daty zawarcia każdej z Umów sprzedaży, a treść tych umów jest udostępniana wyłącznie stronom Umowy sprzedaży. Każdy Zamawiający, po zalogowaniu do Konta, ma dostęp do wszystkim swoich Umów sprzedaży zawartych poprzez stronę Apteki internetowej przez okres ich przechowywania w systemie informatycznym określonym w zdaniu pierwszym. W razie braku Konta treści Umów sprzedaży zawieranych przy wykorzystaniu Apteki internetowej są przechowywane przez system informatyczny Apteki internetowej do upływu okresu odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę, jednak nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy od zawarcia Umowy sprzedaży.
8. Apteka internetowa ma prawo odmowy realizacji Zamówienia i tym samym sprzedaży Produktów, o których mowa w części II ust. 6. Regulaminu w przypadku uzasadnionego podejrzenia, że taki produkt może być wprowadzony do dalszego, niezgodnego z prawem obrotu, albo gdy sprzedaż Produktu stanowiłaby naruszenie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności w zakresie sprzedaży detalicznej produktów leczniczych i bezpośredniego zaopatrywania ludności w produkty lecznicze.
9. Co do poszczególnych Produktów może zostać wprowadzony limit ilości opakowań Produktu możliwych do Zamówienia. W przypadku powzięcia przez Sprzedającego uzasadnionego podejrzenia, że Zamawiający składa Zamówienia Produktów w ilościach przekraczających jego własne potrzeby lub złożonym Zamówieniu znajdują się Produkty, których łączne zastosowanie może powodować interakcje niebezpieczne dla zdrowia pacjenta, Sprzedający może czasowo zawiesić Konto uniemożliwiając Zamawiającemu dalsze dokonywanie Zamówień. O każdym takim przypadku Zamawiający zostanie powiadomiony drogą mailową lub telefonicznie. Niezależnie od działań podejmowanych przez Sprzedającego, farmaceuta i/lub technik farmaceutyczny w Punkcie odbioru, uprawniony jest do odmowy wydanie Produktu, jeżeli zgodnie z posiadaną przez siebie wiedzą wydanie Produktu może w konkretnym przypadku spowodować zagrożenie zdrowia.
10. Sprzedający informuje o ograniczeniu katalogu produktów leczniczych zbywanych przez Apteki do podmiotów nieprowadzących działalności leczniczej. Zgodnie z postanowieniami art. 86a Prawa farmaceutycznego, Załącznikiem nr 3 do Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 22.10.2010 r. w sprawie wykazu produktów leczniczych, które mogą być dopuszczone do obrotu w placówkach obrotu pozaaptecznego (Dz. U. 2010, poz.204) oraz Załącznikiem nr 2 do Rozporządzania Ministra Zdrowia z dnia 2 lutego 2009 r. w sprawie kryteriów klasyfikacji produktów leczniczych, które mogą być dopuszczone do obrotu w placówkach obrotu pozaaptecznego oraz punktach aptecznych (Dz. U. 2009, poz. 2415), jeżeli Zamawiającymi są podmioty nie wykonujące działalności leczniczej i nie będące uprawnionymi do prowadzenia obrotu produktami leczniczymi (m. in. szkoły, przedszkola, domy pomocy społecznej, domy dziecka, fundacje), Sprzedający może sprzedawać WYŁĄCZNIE OKREŚLONE (znajdujące się w wykazie leków dopuszczonych do obrotu pozaaptecznego stanowiącym Załącznik nr 3 do pierwszego ze wskazanych rozporządzeń), opakowania niektórych Produktów będących produktami leczniczym, a nie wszystkie Produkty oferowane w Aptece internetowej z daną substancją czynną.
11. Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE , tzw. Akt o usługach cyfrowych (DSA) Sprzedający informuje, że w przypadku, gdy Użytkownik znajdzie w Aptece internetowej informacje, które w jego ocenie stanowić mogą treści naruszające przepisy prawa polskiego, unijnego lub prawa państwa członkowskiego Unii Europejskiej, np. nawoływanie do terroryzmu, propagowania totalitaryzmu, mowa nienawiści, treści dyskryminujące, naruszenie prawa własności intelektualnej, sprzedaż produktów podrobionych, świadczenie usług z naruszeniem prawa Konsumenta, treści przedstawiające seksualne wykorzystywanie dzieci lub z posługiwaniem się zwierzęciem, cyberprzemoc, nielegalna reklama, naruszenie tajemnicy, inne treści dyskryminujące, itd. - proszony jest o niezwłoczne powiadomienie Sprzedającego.
12. Zgłoszenia można dokonać mailowo na adres: bok@centrum-apteka.pl podając swoje imię i nazwisko, adres URL strony www, na której znajdują się niezgodne z prawem informacje, a także uzasadnienie poglądu Użytkownika o niezgodności treści z prawem.
13. Użytkownik proszony jest również o złożenie oświadczenia potwierdzającego powzięte w dobrej wierze przekonanie Użytkownika dokonującego zgłoszenia, że informacje i zarzuty zawarte w zgłoszeniu są prawidłowe i kompletne. Jeśli Użytkownik chce uzyskać od Sprzedającego informację zwrotną nt. statusu zgłoszenia oraz podjętych przez Sprzedającego działań, proszony jest o podanie kontaktowego adresu email. Sprzedający sprawdzi zgłoszenie jak najszybciej. W przypadku, gdy zgłoszone informacje okażą się niezgodne z prawem Sprzedający podejmie niezwłocznie odpowiednie działania i poinformuje Użytkownika, który wnioskował o poinformowanie go o podjętych działaniach.
V. FORMY PŁATNOŚCI, KOSZTY DOSTAWY:
1. W Aptece internetowej możliwe są następujące formy płatności:
a. przedpłata na konto Sprzedającego tradycyjnym przelewem - należności za zamówione Produkty wraz z kosztami dostawy należy uiszczać na numer konta: 39 1050 1722 1000 0090 8080 4397 Zamawiający proszony jest o wpisanie w tytule przelewu numeru Zamówienia z Apteki internetowej otrzymanego w e-mailu potwierdzającym Zamówienie. Dokonanie wpłaty w niepoprawnej kwocie może znacznie wydłużyć termin realizacji Zamówienia,
b. przedpłata za pomocą systemu płatności elektronicznych oferowanych przez ING Bank Śląski - imoje.pl, także przy użyciu kart kredytowych, również z możliwością zapłaty za 21 dni po dokonaniu zakupu - „Kup z Twisto, tj. „Kup teraz zapłać za 21 dni” oferowanej przez Twisto Polska Sp. z o.o. we współpracy z bank ING Bank Śląski S.A. Szczegółowe zasady tej formy zakupu dostępne są pod adresem: https://www.twisto.pl/ oraz przy użyciu kart płatniczych (obsługiwane karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro), przelewów natychmiastowych i innych instrumentów płatniczych,
c. płatność „za pobraniem”, tj. przy odbiorze Produktów z Punktu odbioru lub od dostawcy Zamówienia (ta forma płatności wiąże się z dodatkową opłatą dla Zamawiającego).
2. Płatności online za pomocą systemu moje.pl obsługiwane są przez ING Bank Śląski S.A. ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym Katowice - Wschód Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000005459, kapitał zakładowy w kwocie 130.100.000,00 zł opłacony w całości, NIP: 634-013-54-75, REGON: 271514909. Szczegółowe zasady korzystania z tej formy płatności, regulaminy dostępne są pod adresem: www.imoje.pl oraz www.twisto.pl Dane osobowe Zamawiającego przekazywane są za pomocą systemu płatności internetowych spółce ING Bank Śląski SA., która to spółka jest ich administratorem danych osobowych.
3. W razie wyboru przedpłaty Sprzedający oczekuje na opłacenie Zamówienia przez 5 Dni roboczych od zawarcia Umowy sprzedaży, po tym terminie Zamówienie jest anulowane. W wypadku wyboru odbioru Zamówienia z Punktu odbioru, Sprzedający oczekuje na odbiór przez 5 Dni roboczych od ustalonego terminu odbioru, a po tym terminie Zamówienie jest anulowane.
4. Czas rozpoczęcia realizacji Zamówienia pokrywa się z momentem wpływu wpłaty na rachunek bankowy Sprzedającego podany w potwierdzeniu Zamówienia (w razie płatności tradycyjnym przelewem) lub z momentem uzyskania przez Sprzedającego informacji o zapłacie z systemu płatności elektronicznych (w razie płatności przy użyciu systemu elektronicznych płatności lub poprzez imoje.pl) lub też z momentem zawarcia Umowy sprzedaży (w razie wyboru płatności za pobraniem przy odbiorze Produktów).
5. Zamówienia dokonane w Aptece internetowej wysyłane są przesyłką kurierską Poczty Polskiej. Możliwy jest także odbiór osobisty z Punktu odbioru. Koszty dostawy wynoszą od 8,99 zł do 15,99 zł zależnie od wybranej przez zamawiającego formy dostawy.
6. Koszty dostawy podawane są także każdorazowo przy wyborze metody dostawy przez Zamawiającego podczas dokonywania przez niego Zamówienia. Całkowity koszt dostawy Produktów (tj. Cena Produktów wraz z kosztami wybranej metody dostawy Zamówienia i ewentualnymi kosztami dodatkowymi, na poniesienie których Zamawiający wyraził zgodę) widoczne są dla Zamawiającego w panelu Zamówienia przed złożeniem Zamówienia oraz w mailu potwierdzającym Zamówienie. Zamawiający będący Konsumentem lub Konsumentem-Przedsiębiorcą zostanie obciążony dodatkowymi opłatami jedynie w przypadku, gdy zaakceptował dodatkowe koszty.
VI. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ:
1. Dokonywanie Zamówień w Aptece internetowej jest możliwe 24h na dobę, 7 dni w tygodniu, jednak Sprzedający nie realizuje Zamówień w dni ustawowo wolne od pracy, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2. Apteka internetowa realizuje Zamówienia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz za granicę do krajów EU, jednakże w razie wskazania adresu dostawy poza terytorium Polski, Zamawiający proszony jest o niezwłoczny kontakt ze Sprzedającym w celu ustalenia indywidualnych warunków Umowy sprzedaży, w szczególności kosztów dostawy.
3. Dla danego Zamówienia wiążąca jest Cena z momentu złożenia Zamówienia.
4. Zamówione Produkty wysyłane są z reguły w ciągu 1 Dni roboczych, liczonych po zaksięgowaniu należnej zapłaty za Zamówienie na koncie w przypadku przedpłaty na konto Sprzedającego, albo po uzyskaniu informacji o dokonaniu płatności z systemu płatności elektronicznych, albo od dnia zawarcia Umowy sprzedaży, w przypadku wyboru płatności gotówką „za pobraniem”. Termin otrzymania Zamówienia przez Zamawiającego = czas dokonania płatności + czas realizacji Zamówienia + czas dostawy.
5. Realizacja Zamówienia jest uzależniona od stopnia wyczerpania zapasów Produktów w magazynie lub u dostawców Sprzedającego, dlatego w przypadku braku Produktu w magazynie, Zamawiający zostanie o tym niezwłocznie poinformowany, i ma wówczas prawo do rezygnacji z całości Zamówienia, bądź rezygnacji z Produktu, którego brakuje, bądź do wyrażenia zgody na wydłużenie realizacji Zamówienia, lub też wyrażenia zgody na zamianę brakującego Produktu na podobny o zbliżonych właściwościach i Cenie.
6. Zamawiający zobowiązuje się do odbioru zamówionych Produktów i/lub zapłaty oznaczonej przez Sprzedającego Ceny wraz z kosztami dostawy zamówionych Produktów i kosztami ewentualnych usług dodatkowych wybranych przez Zamawiającego.
7. W przypadku, gdy Zamawiający nie jest Konsumentem lub Konsumentem-Przedsiębiorcą, Sprzedający zastrzega sobie prawo własności Produktu do momentu zapłaty Ceny, zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
8. Przy dostawie Produktów przez firmę kurierską lub listonosza, Zamawiający proszony jest o sprawdzenie, w obecności dostawcy, czy przesyłka nie posiada uszkodzenia wynikłego z transportu, czy jest nienaruszona, zgodna z Zamówieniem. Weryfikacja przesyłki to bezpłatna usługa, gwarantująca najwyższą jakość usług. W razie stwierdzenia uszkodzenia opakowania przesyłki, niekompletności lub niezgodności przesyłki z Zamówieniem, Zamawiający proszony jest o spisanie protokołu szkodowego w obecności kuriera oraz niezwłoczne zgłoszenie tego faktu do Sprzedającego – to ważne, bo umożliwia Sprzedającemu złożenie reklamacji do dostawcy
9. Na każdy sprzedany Produkt wystawiany paragon fiskalny lub faktura VAT, o ile Zamawiający wyraził takie życzenie na otrzymanie faktury i wskazał w treści Zamówienia informacje niezbędnej do jej wystawienia. Od stycznia 2020 roku Konsument otrzyma fakturę VAT jedynie wówczas jeśli zażąda tego podczas składania Zamówienia i poda wówczas niezbędne dane do jej wystawienia. Dokument sprzedaży stanowi pisemne potwierdzenie treści złożonego Zamówienia.
10. Sprzedający zobowiązuje się do dostarczenia Produktów bez wad, z wyłączeniem ewentualnych wad wskazanych w ofercie sprzedaży na poszczególnych Stronach Produktów w Aptece internetowej.
VII. PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY:
1. Zgodnie z art. 27. Ustawy konsumenckiej, Sprzedający informuje o prawie Konsumenta do odstąpienia od Umowy sprzedaży w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży należy poinformować Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład w postaci pisma wysłanego pocztą lub wysłanego pocztą wypełnionego formularza, który możliwy jest do pobrania i wydrukowania ze strony Apteki internetowej, a którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe).
2. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży, wystarczy, aby wysłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży.
3. Skutki odstąpienia od umowy: w przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Sprzedający zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktów (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowani o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Zwrotu płatności Sprzedający dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Konsument zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem należności. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktów lub do czasu dostarczenia mu dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
4. Zwracane Produkty Konsument proszony jest odesłać lub przekazać na następujący adres Sprzedającego: ul. Krakowska 10, 39-200 Dębica, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedającego o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni. Konsument będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Produktów.
5. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktów wynikające z korzystania z nich w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów.
6. Zgodnie z postanowienia art. 38. Ustawy konsumenckiej, Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia w odniesieniu do Umowy sprzedaży, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia, a także w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. kremy, jałowe materiały opatrunkowe).
7. Jednocześnie na podstawie § 3. ust. 8. Rozporządzenia w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych, Sprzedający informuje, że Ustawa konsumencka, w szczególności prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży, nie ma zastosowania do wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza. Jako „produkt leczniczy” należy rozumieć, zgodnie z art. 2. pkt. 32) Prawa farmaceutycznego, substancję lub mieszaninę substancji, przedstawianą jako posiadającą właściwości zapobiegania lub leczenia chorób występujących u ludzi lub zwierząt lub podawaną w celu postawienia diagnozy lub w celu przywrócenia, poprawienia lub modyfikacji fizjologicznych funkcji organizmu poprzez działanie farmakologiczne, immunologiczne lub metaboliczne.
8. Produkt leczniczy lub wyrób medyczny może być, zgodnie z art. 96 ust. 6 Prawa farmaceutycznego, zwracany wyłącznie z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego jego wydania.
9. W celu uniknięcia wątpliwości Sprzedający wskazuje, że uprawnienia opisane w niniejszym rozdziale przysługują także Zamawiającemu, który jest Konsumentem – Przedsiębiorcą.
VIII. REKLAMACJE:
1. W przypadku, gdy nabywcą Produktów jest Konsument lub Konsument–Przedsiębiorca Sprzedający ponosi odpowiedzialność za niezgodność Produktu z Umową sprzedaży na zasadach wskazanych w przepisach Ustawy konsumenckiej – Rozdział 5A, w szczególności art.43a-43g Ustawy konsumenckiej. W przypadku Zamawiających nie będących Konsumentami lub Konsumentami-Przedsiębiorcami, Sprzedający ponosi odpowiedzialność za wady Produktu, zgodnie z zasadami odpowiedzialności wskazanymi w przepisach Kodeksu cywilnego, w szczególności art. 556 oraz 556(1) – 576 Kodeksu cywilnego. Jeżeli nabywcą Produktu nie jest Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca, odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi zostaje wyłączona na zasadzie art. 558 § 1 Kodeksu cywilne.
2. W przypadku stwierdzenia niezgodności Produktu z Umową sprzedaży/wad Produktu, Zamawiający może złożyć reklamację do Sprzedającego, przesyłając ją drogą e-mailową na adres poczty elektronicznej: zamow@centrum-apteka.pl lub listownie na adres: ul. Krakowska 10, 39-200 Dębica. Gwarancji na Produkty, o ile jest udzielana to udziela jej producent Produktu.
3. Zamawiający składający reklamację do Sprzedającego proszony jest, w celu usprawnienia przebiegu rozpatrywania reklamacji, o podanie następujących danych: imię i nazwisko, dokładny adres zamieszkania, nr Zamówienia, adres e-mail oraz o dokładnie opisanie niezgodności Produktu z Umową sprzedaży/wady Produktu i żądania reklamującego. Składając reklamację Zamawiający proszony jest także o załączenie kopii dowodu sprzedaży (np. kopii paragonu lub faktury VAT). W przypadku Produktów, do których załączony jest dokument gwarancyjny, Zamawiający może także skorzystać z gwarancji i w tym celu zwrócić się bezpośrednio do producenta Produktu lub do punktu serwisowego wskazanego w dokumencie gwarancji, bądź złożyć roszczenie z tytułu gwarancji za pośrednictwem Sprzedającego.
4. Sprzedający informuje, że nie udziela kupującemu gwarancji w rozumieniu art. 577 Kodeksu cywilnego, natomiast przekazuje gwarancje udzielone przez producentów dla Produktów znajdujących się w Aptece internetowej lub informuje o takich gwarancjach, jeśli dot. one oferowanych w Aptece internetowej Produktów.
5. Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 14 dni od złożenia stosownej reklamacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami. O sposobie jej rozpatrzenia Zamawiający zostanie poinformowany przez Sprzedającego.
6. Sprzedający informuje, że wyraża zgodę na rozstrzyganie sporów konsumenckich w trybie ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. 2016, poz. 1823). W razie nie uznania reklamacji przez Sprzedającego, Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń i zwrócić się o interwencję do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Rzeszowie, ul. 8-go Marca 5, 35-959 Rzeszów, email: sekretariat@wiih.rzeszow.pl http://www.wiih.rzeszow.pl Szczegółowe procedury skorzystania z pomocy Inspekcji Handlowej dostępne są na stronie internetowej urzędu oraz na stronie internetowej: https://polubownie.uokik.gov.pl Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Zamawiającego będącego Konsumentem, który chce skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ W celu uniknięcia wątpliwości Sprzedający wskazuje, że uprawnienia opisane w niniejszym ustępie 6. nie przysługują Zamawiającemu, który jest Konsumentem – Przedsiębiorcą.
IX. DANE OSOBOWE:
1. Użytkownik dokonując Zamówienia w Aptece internetowej i rejestrując Konto Zamawiającego i/lub kontaktując się ze Sprzedającym (mailowo, czy też za pomocą formularza kontaktowego dostępnego w zakładce KONTAKT w Aptece internetowej), i/lub korzystając z innych usług świadczonych drogą elektroniczną, o którym mowa w niniejszym Regulaminie, jak i zapisując się na subskrypcję newslettera przekazuje Sprzedającemu swoje dane osobowe (imię i nazwisko, adres, adres email, nr telefonu, ewentualnie nazwa firmy, adres prowadzenia działalności, NIP, adres IP komputera, z którego korzysta Użytkownik podczas korzystania z Apteki internetowej).
2. W przypadku dokonania Zamówienia bez rejestracji Konta, i/lub kontaktu ze Sprzedającym, i/lub korzystania z pozostałych usług świadczonych przez Sprzedającego drogą elektroniczną - podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest wykonanie Umowy sprzedaży/umowy o świadczenie wybranych przez Użytkownika usług drogą elektroniczną, i/lub podejmowanie czynności zmierzających do zawarcia Umowy sprzedaży/umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, kontaktu z Użytkownikiem, na podstawie żądania Użytkownika, zgodnie z postanowieniami art. 6. ust. 1. lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (zwane dalej „Rozporządzeniem RODO”). W przypadku rejestracji Konta, i/lub subskrypcji newslettera - podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest zgoda Użytkownika, zgodnie z postanowieniami art. 6. ust. 1. lit. a) Rozporządzenia RODO.
3. Administratorem danych osobowych jest Sprzedający. Podanie danych osobowych w każdej z sytuacji wskazanych w pkt. 1. jest dobrowolne, lecz niezbędne dla potrzeb realizacji celu, dla którego dane zostały pozyskane. Dane osobowe udostępnione Sprzedającemu nie będą przekazywane podmiotom trzecim, innym niż wskazane w Regulaminie (np. firmom dostarczającym Produkty, bankom, firmie obsługujące system płatności elektronicznych, firmie obsługującej platformę Twisto i ING Bankowi Śląskiemu S.A., firmie księgowej), w innym celu niż wskazane w Regulaminie, bez uzyskania uprzedniej odrębnej zgody Użytkownika. Dane Zamawiających mogą być udostępniane jedynie uprawnionym do tego podmiotom, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, np. Państwowej Inspekcji Handlowej, organom ścigania, na ich żądanie. Dane Użytkownika nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ani nie podlegają profilowaniu.
4. Po dokonaniu zakupów w Aptece internetowej Zamawiający ma także możliwość wypełnienia ankiety do wystawienia opinii o Sprzedającym, i/lub zakupionym Produkcie w serwisie Ceneo.pl Składając Zamówienie w Aptece internetowej Zamawiający wyraża równocześnie zgodę na przesłanie mu drogą mailową informacji z Ceneo.pl dot. opinii o Sprzedającym, i/lub zakupionym Produkcie.
5. Więcej informacji dot. przetwarzania danych osobowych, w tym praw Użytkownika znajduje się w Polityce prywatności, która stanowi integralną część Regulaminu.
ROZDZIAŁ X - POZOSTAŁE POSTANOWIENIA:
1. W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, zgodnie z którym Umowa sprzedaży powinna być interpretowana, w szczególności Kodeksu cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Rozporządzenia RODO, a w odniesieniu do Konsumentów również Ustawy konsumenckiej.
2. W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza, ani nie wyłącza uprawnień Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy, jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa. 3. Sprzedający jest uprawniony do wprowadzania zmian do niniejszego Regulaminu z ważnych powodów (np. zmiana obowiązujących przepisów, zmiana zasad sprzedaży w Aptece internetowej). W przypadku wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu, Użytkownik zostanie powiadomiony z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem przed dniem wejścia w życie zmian (odpowiednia informacja o zmianach w Regulaminie zostanie umieszczona na stronie Apteki internetowej, a Użytkownicy posiadający utworzone Konto Zamawiającego otrzymają informację o zmianach w Regulaminie drogą mailową.) W razie braku akceptacji zmienionego Regulaminu, Użytkownik ma prawo do rezygnacji z korzystania z Apteki internetowej i wypowiedzenia Umowy o świadczenie usług. Nie wyłącza to, ani nie ogranicza prawa Użytkownika do rezygnacji z korzystania z Apteki internetowej w każdym czasie.
4. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony Apteki internetowej.
5. Postanowienia Regulaminu należy interpretować w sposób zapewniający ich zgodność z obowiązującymi przepisami prawa.
6. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedającym, a Zamawiającym nie będącym Konsumentem lub Konsumentem-Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi powszechnemu właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedającego.
Dębica, dnia 10.09.2024 roku
Załącznik nr 1 – wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od Umowy sprzedaży
…………………………………………….
Imię i nazwisko konsumenta/dane firmy Konsumenta-Przedsiębiorcy
…………………………………………….
adres zamieszkania/dane działalności Konsumenta-Przedsiębiorcy
…………………………………………….
telefon kontaktowy
…………………………………………….
e-mail
…………………………………………….
nr zamówienia oraz nr paragonu/faktury VAT
Klaudiusz Such CENTRUM NZOZ
ul. Krakowska 10, 39-200 Dębica
z dopiskiem: „odstąpienie od umowy www.centrum-apteka.pl”
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
Działając zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 31.05.2014 roku o prawach konsumenta, niniejszym oświadczam, że odstępuję od umowy sprzedaży następujących produktów ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Umowa sprzedaży została zawarta z Klaudiusz Such CENTRUM NZOZ w dniu ……………….. roku/odbiór przeze mnie produktów nastąpił w dniu ………………..……………. roku.
Proszę o zwrot środków na następujący rachunek bankowy: ……………………………………………………………………………………………………………
………………………………..
Data i podpis odstępującego do Umowy sprzedaży (wymagany tylko jeśli dokument będzie wysłany do Sprzedającego w wersji papierowej)
i NIEPOTRZEBNE SKREŚLIĆ